De nemmeste proteinpandekager ★ Shake 'n bake

Vægtløftningssucceser og fails

Jeg er lige kommet hjem fra den bedste vægtløftningstime hidtil! Programmet var simpelt og overskueligt, og vi havde masser af tid til at finde rytmen og et teknisk dagsmax. Vi havde først en halv time til snatch og derefter en halv time til clean and jerk, hvilket passer mig virkelig godt, fordi jeg bruger lang tid på at finde et godt niveau – og så bruger jeg også meget tid på at lave fejl 😛 Jeg er stadig helt vildt grøn indenfor vægtløftning, men jeg synes bare, det er så sjovt!

Jeg har længe bandet over min mobilitet (eller mangel på samme), som begrænser mig meget i så tekniske løft, som snatch og clean er, hvilket har efterladt mig med stor frustration. I dag valgte jeg at fokusere mere på mine vend end på bundpositionerne, og det gav mig et helt andet overskud. Jeg har indtil nu ikke kunne lave clean, fordi mit fokus har været på min dårlige mobilitet i håndled/skuldre, men det var slet ikke et problem i dag, og jeg satte mig en PR i (power) clean og jerk på 55 kg. Når jeg ser på videoerne er det med kæmpe overskud, hvilket blot giver mig endnu mere blod på tanden. Næste mål er de magiske 60 kg! 🙂 I snatch har jeg store udfordringer med bundpositionen, fordi jeg roterer mine skuldre den forkerte vej og har bl.a. derfor svært ved at sidde ret op i en overhead squat. Det valgte jeg også at flytte mit fokus væk fra og gik hjem med en PR i power snatch på 50 kg foruden en helt masse fails også, som bliver så ubetydelige, når man har følelsen af at lykkes hele vejen igennem. Man skal heller ikke være bange for at smide stangen, eller være bange for at man falder. Langt hen ad vejen handler det om at vide, hvordan man failer. Det gælder om at skubbe stangen væk fra sig selv, når man kan mærke, det løftet ikke lykkes (Skub stangen fremad og skub dig selv bagud, så skuldrene ikke knækker bagover!) 🙂

trinetheodora-fitnessblog-vægtløftning-failNå, men jeg var et stort smil efterfølgende, og jeg glæder mig bare til næste uge, når det igen bliver tirsdag og tid til vægtløftning! Det er selvfølgelig meget forskelligt, hvilket fokus de forskellige instruktører har, men hende vi havde i dag kunne virkelig sætte sig ind i, hvilke begrænsninger og styrker, jeg har, så det gav mig også ekstra overskud. Hun kom med simple, konkrete ændringer, som gjorde en stor forskel for mig i dag! Det var fedt. Det ER fedt at gå hjem med følelsen af succes og følelsen af at blive imødekommet 🙂

trinetheodora-fitnessblog-vægtløftning-styrkeJeg fik også lige squat-testet mine nye, seamless tights fra ICANIWILL – og der er simpelthen ikke noget at komme efter med hensyn til gennemsigtighed. De blev ligeledes siddende under hele timen, der er bevægelsesfrihed og så er de dejlige bløde. Find dem lige HER.

★★★

Follow on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

De nemmeste proteinpandekager ★ Shake 'n bake