Om krav til netshopping og kærlighed til klassisk Adidas

Ugens 30 minutter #3

IMG_5348I går havde jeg idræt med mine elever. Vi har atletikforløb i øjeblikket, da der snart er atletikdag for alle skoler i Danmark. Vi trænede bl.a. 100 meter-løb og for sjov løb jeg med for at udfordre børnene lidt. Det er altid sjovt, og de måtte jo også give mig kredit for, at jeg egentlig var ret hurtig 😉 Det inspirerede mig til ugens 30 minutter. Løb! Særligt spurter er en fantastisk form for HIT-cardio og en god måde at presse pulsen op i nærheden af max på. Ligeledes skader det heller aldrig at træne ens kondition og kredsløb en smule 😉

Vejret er fantastisk til at løbe i dag, og jeg kan derfor kun anbefale, at man kommer ud og får lidt frisk luft. Løb er ligeledes en af de bedste måder at tømme hovedet og koble af på, hvis du spørger mig. Og det trænger man til efter en lang dag på jobbet!

Ugens 30 minutter

Start evt. med lidt opvarmning til ankel- og knæled samt hoftebøjere

1) 5 minutters løb i moderat tempo

2) 5 x 500 meter (eller 5 x 2 minutter) tempoløb

3) 5 x 200 meter (eller 5 x 30 sekunder) i meget højt tempo

4) 10 x 100 meter spurt (eller 10 x 15 sekunder) – gerne på bakke/stigning

5) 5 minutter nedkøling/let løb


I alt 4,5 km eksklusiv opvarmning og nedkøling på bare 30 minutter. Rigtig god fornøjelse – og god træning!

Hold i øvrigt øje med bloggen i morgen tidlig – der er jeg nemlig igen klar med en rabatkode til Workoutshop! 🙂

IMG_5572Læs om mit skønne Garmin ur HER

signatur

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Om krav til netshopping og kærlighed til klassisk Adidas