Jeg skal til New York!

My New York Journal #1

Min mor og jeg landede i New York sent mandag aften og var simpelthen så trætte ovenpå en lang rejsedag. Turen herover gik problemfrit, men det var simpelthen så skønt at træde ud af subwayen på 33rd St/7 ave og mærke at NU var vi her! Vi checkene ind på vores hotel, tjekkede op på diverse billetter og gik ellers til køjs. Tirsdag morgen meget tidligt vågnede vi op og var klar til at se storbyen over dem alle!

Vi startede med at spise en solid morgenmad på Tick Tock, som jeg fik anbefalet af en læser. Perfekt sted, der lå en spytklat fra hotellet. Vi havde dagen forinden tjekkede det amerikanske Groupon og scoret os en billig billet til en sightseeing hop on/hop off bus, som kunne tage os rundt i hele byen. Vi startede med at tage turen Uptown, hvilket var en god oplevelse, særligt fordi vores guide var rigtig dygtig! Vi fik fortalt så mange sjove historier og hørt om byen på en måde som vi ikke ellers ville. Undervejs stoppede vi på Museum of the City of New York dels fordi vi pissefrøs (her i iskoldt i øjeblikket!) og dels fordi de serverede gratis te og en bagdel 😉 Når vi nu var der så vi en film om byens udvikling, der viste sig både at være interessant og meget informativ. Vores tur fortsatte nu ned Midtown, hvor vi tog en tur op i Top of the Rock (Rockerfeller Center) – og vejret var simpelthen fuldstændig perfekt! Skyfrit, klart og solskinsfyldt! Og hvilken fantastisk udsigt til flere af de ikoniske bygninger i byen og Central Park.

Turen fortsatte herefter på Downtown, hvor vi stoppede ved 9/11 Memorial. På grund af vindforholdene var springsvandene desværre slukket, men sikke en speciel og unik stemning – og hvor er Freedom Tower dog imponerende og smuk. Vi shoppede herefter et par obligatoriske souvenirers som fx en I<3NY t-shirt og desuden en Knicks t-shirt, da vi har billetter til kampen onsdag i Madison Square Garden. Da plastikkortet var blevet varmet lidt gik vi en tur over på Wall Street og kiggede os omkring inden kursen blev sat mod hotellet, så vi kunne få noget mere tøj inden vores Night Tour på bussen.

Den tur er vi netop kommet hjem fra – og hvor er det bare rigtigt, at byen først rigtigt kommer til sin ret, når mørket bryder frem og lysene tændes. Særligt Time Square er jo eksepsionel om aftenen 🙂 Alt i alt en skøn første dag i New York, hvor vi – på trods af at være blevet kørt meget rundt i bus i dag – har gået 20.000 skridt og nu er klar til at få ladt batterierne op til i morgen, hvor vi bl.a. skal op i kronen på Frihedsgudinden og som før nævnt til en New York Knicks-kamp i Madison Square Garden, der i øvrigt ligger lige overfor hotellet 😀

På grund af et lidt anstrengende wifi må I lige nøjes med et par højdepunkter fra dagen i billeder:

image image image image image image image