Guide: Sweet potato fries

Træningsinspiration: Styrke og høj puls

I fredags havde jeg en noget anderledes træning end jeg er vant til. Jeg trænede sammen med Maya, som overtalte mig til at lave en metcon-inspireret træning. Vi trænede tre øvelser ad gangen i tre runder, hvorefter vi skiftede øvelserne ud og igen lavede 3 runder. Det gentog vi seks gange, og så var min krop også helt færdig ! Måske nogen af jer har lyst til at prøve det af?

image En runde tager 4:30 minutter. Ni intervaller af 20 sekunders arbejde og 10 sekunder til stationsskifte. Hold cirka 1-2 minutters pause mellem runderne, hvor der samtidig gøres klar til den nye omgang. Vores seks runder bestod af:

1) Skulderpres med vægtstang eller kettlebell, push ups og battlerope

2) Step ups, goblet squat og mountain climbers

3) Slam balls, air bike og et bens-dødløft med vægtstang eller kettlebell

4) Biceps curls med vægtstang, dips og planke

5) Dødløft med kettlebell (den tungeste der er), glute bridge og jump squats

6) Russian twist, V-ups/atomic sit ups og dynamisk planke

Til sidst legede vi lidt med skills; hovedstand og skorpionen, men efter få minutter kunne jeg slet ikke holde mig selv mere, så færdig var jeg! Det er naturligvis vigtigt at vælge kettlebells/vægtstænger, som man kan holde til at lave hurtige reps med i 20 sekunder ad gangen, men sørg alligevel for, at det er tungt nok. Med ovenstående program kommer man hele kroppen igennem, men man kan sagtens lave cyklusser, der fokuserer på over- og underkroppen eller på bestemte muskelgrupper.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har trænet med høj puls, så jeg var noget presset til sidst! Men sjovt var det altså 🙂 Jeg kan iøvrigt anbefale jer at hente den gratis app “Gymboss”, hvor I kan lave jeres egen intervaller – så bipper den, når man skal arbejde og holde pause.

Trine Theodora X

Follow on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Guide: Sweet potato fries