Det er svært at være hjemme

Thomas says #3

Okay, så har selvmedlidenhedsindlægget også fået lov at ligge øverst længe nok. Jeg har været til personlig træning i dag! Det holder jeg meget af. Det er sådan, at jeg træner ikke mit almindelige træningsprogram med Thomas, men vi laver noget andet. Jeg har ikke brug for, at han står og glor på, at jeg træner mit almindelig program, fordi det er der fint styr på, og jeg kan sagtens presse mig selv. Vi laver nogle andre, seje ting i stedet for. Desuden har det heller aldrig været et diskussionsemne, for af en eller anden grund, så har Thomas rimelig godt styr på, hvad jeg vil. Ved faktisk ikke helt, hvor han får det fra, men det passer mig bare rigtig godt.

Jeg kunne godt være ‘nervøs’ for at starte forløb hos en personlig træner, fordi jeg tænkte, at nu ville alting bare blive lavet om, og jeg ville have svært ved at finde motivationen for noget, som jeg reelt ikke magter. Thomas er mega fucking dygtig, nu siger jeg det bare. Han giver mig ikke dårlig samvittighed eller er bedrevidende, hvis alting ikke går efter planen altid. Han lytter, er utroligt forstående og så ved han altså, hvad han snakker om og leverer det altid i øjenhøjde. Han er god til at fortælle hvorfor, jeg skal gøre noget på en bestemt måde – og jeg bliver bare generelt mere motiveret, når retningslinjer er meningsfyldte. Han brænder for sit fag, og et lille hvorfor fra min side kan godt blive til en længere forklaring 😉

Anyways – i dag skulle vi squatte. I sidste uge dødløftede vi – og lur mig, om der ikke kommer til at stå bænkpres på menuen en af de kommende gange 😉 Der er jo et lille sideløbende projekt i min træning, som lige nu centrerer sig omkring vægttab, nemlig at vi også skal ha’ mig gjort klar til at konkurrere i styrkeløft. Styrkeløft består af de tre store øvelser: squat, dødløft og bænkpres – så dem skal vi sørge for, at jeg bliver skarp og pissestærk i. Jeg squattede fra 40 til 70 kg med bagdelen helt i kælderen – det bliver altså en del tungere, når man er så langt nede at sidde 😉 Mit max er 80 kg, men det er efterhånden et halvt års tid siden, jeg satte den – og tunge squats har der ikke været meget af siden. Bliver fandme fedt, at få styrken op igen – og blive endnu stærkere. Jeg havde to forsøg på 74 kg i dag, men mestrede ikke den halvdel af squattet, hvor jeg lige strækker benene. Så måtte jeg jo blive siddende nede og vippe stangen bagover 😉

Træningen sluttede med 8 ture med prowleren, som de personlige trænere i Performance Gym vist kollektivt er blevet enige om at elske… Den er nu også sjov nok, og følte mig da lidt sej, da jeg lige havde Thomas siddende på den på min sidste tur. Han vejer lidt mere end de der 20-25 kg, jeg havde haft på indtil da…. Prowler, farmer walk og sådan noget er stærkmandstræning, og det har Thomas (også) luret, at jeg synes er ret sjovt 😉 og sejt.

Det her er så en prowler.

Det her er så en prowler.

Nå, men inden I føler mere for at se maling tørre end at læse det her, så vil jeg da lige videregive dagens nyttige viden: Nemlig at albuerne skal være placeret foran stangen under squat, fremfor at de presses tilbage. Det gav mig ok meget krampe, men medvirker at jeg sidder mere oprejst i mit squat. I konkurrenceregi er det pisseligemeget, og eneste krav er at man er længere nede at sidde end 90 grader – men der er jo ingen grund til at fremprovokere skader, vel? Så hellere være stærk og se godt ud, end at være stærk og smadre kroppen 😉

OG så har jeg vejedag i morgen. Bliver spændende. OG jeg får nyt træningsprogram i næste uge 🙂 yay. Peace out!

Trine Theodora XX

Follow on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

5 KOMMENTARER

  • Mette

    Fedt med teknik tips, mere af det tak!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • christina

    Hej Trine
    Kunne du vise positionen, når albuerne er foran under et sqaut? Bare for at forstå det ordentligt. Det kunne være fedt, hvis du gad det 🙂

    Mvh Christina

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Det kan du tro, tænkte godt på det, da jeg kom hjem.. Vender tilbage med et billede, når jeg har mødtes med Thomas igen på mandag!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • christina

      Super godt, tak 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Det er svært at være hjemme