Svampede bananmuffins

Thomas says #1

1.1I dag har jeg været til træning med Thomas. Vi gennemgik både kost- og træningsprogrammet, så jeg er sikker på, hvordan han gerne vil ha’ det bliver gjort og ikke mindst sikre, at jeg gør det rigtigt 😉 Som den gode klient jeg er, havde jeg naturligvis sat mig ind i programmerne på forhånd, så jeg 1) ikke var helt blank, og 2) kunne stille spørgsmål til det, så forståelsen for hvorfor planerne er lavet, som de er, er størst mulig. Hvis jeg ved hvorfor, så kan jeg også meget bedre forholde mig til at ændre ved mine eksisterende vaner, og dermed få det maksimale ud af planerne.

Kostplanen er rig på protein og fedt, men fattig (hedder dét det i den sammenhæng?) på kulhydrater. Det skyldes at kulhydrater binder væske og dermed påvirker vægten. Hver 4. dag har jeg dog ekstra kulhydrater på planen, så forbrændingen bliver boostet og min metabolism ikke går i stå. Thomas‘ kostplan afviger (heldigvis) ikke helt vildt meget fra, hvordan jeg har spist de sidste 14 dage og fra hvordan jeg bedst kan li’ at være på diæt, men skal dog vænne mig til:

  • At der ikke er frugt på planen og rugbrød kun må spises hver 4. dag
  • At jeg skal indtage kosttilskud fra Purepharma – de 3 slags på billedet ovenfor (jeg er pissedårlig til at huske det altså!)
  • At den holder flere kalorier end jeg er vant til, når jeg skal tabe mig (og jeg ved bare, hvor fucking meget nedtur jeg får, hvis jeg har en dårlig ugentlig vejning…. men Thomas siger jeg må stole på ham…. så, det gør jeg)

Træningsplanen er straks en anden sag… Den afviger fuldstændig, helt og aldeles fra hvad jeg er vant til, og hvad (jeg tror), jeg bedst kan li. Planen er et to-split, og det er jeg nede med, fordi det giver muligheden for 4-6 ugentlig træninger, og ikke kræver 6 træninger om ugen, som et 3-split ville gøre det. Dog er det ikke en traditionel over- og underkropsinddeling, men faktisk er det hele kroppen, der trænes på begge dage. Det hele køres i superset, dvs. to øvelser, der køres lige efter hinanden efterfulgt af en pause, hvorefter det køres igen op til den angivede mængde set. Udover planen er superset, som jeg virkelig skal vænne mig til, så er stort set alle øvelser i 3 set á 12-15 gentagelser – dvs. lav vægt… Først var jeg skeptisk, men Thomas havde følgende pointer:

  1. Det forbereder kroppen på at skulle løfte tungt
  2. Det forbygger skader. Jeg har været inaktiv i nogle måneder inden jeg kom hjem, og derfor kan led og sener ikke følge med, hvis vi med det samme læsser tung vægt på nakken af mig. Musklerne husker bedre, men det giver skader, hvis man kun tager hensyn til dem. 
  3. Det er fedtforbrændende at træne få set og mange gentagelser

Derudover arbejder planen meget med min mobilitet i særligt ankelleddet. Jeg har sygt usmidige ankler, og skal derfor sørge for at træne dem. Det vil fx give mig en meget bedre squatteknik, og på længere sigt skal jeg jo kunne komme helt ned at sidde, for at få løftet godkendt i styrkeløftsregi. Derudover er der igen kommet opvarmning på programmet, som nu også indebærer foamrolling. Nyt nyt nyt 😉

Jeg er megaspændt på at begynde på planerne i morgen tidlig! Jeg har tillid til, at Thomas ved hvad han laver. Og så glæder jeg mig til at veje mig – også i morgen tidlig – jeg har en god fornemmelse. Men jeg vil naturligvis ikke jinxe den. Update tilkommer… Stay tuned!

Og nå ja, så er jeg også blevet opfordret (læs: tvunget) til at indkøbe straps

Trine Theodora XX

Follow on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Svampede bananmuffins