Tildel dig selv en stemme

Sved på panden og høj puls – dagens træning

Affiliate links

p1040335Reekbok tights HER // Reebook tank top HER // Kettlebell HER 

Det er simpelthen for længe siden, jeg sidst har været afsted til en WOD… Jeg har fokuseret en del på vægtløftningen og prioriteret den del af mine træning det seneste stykke tid. Her til formiddag fik jeg så alligevel slæbt mig afsted til en træning, og der gik ikke længe, før jeg kunne mærke, at min kondition da kun er gået en vej;-) Men pyt med det, jeg klarede mig igennem WOD’en tilfredsstillende, og det var egentlig dejligt at mærke at blive så presset igen og være gennemblødt af sved. Billedet øverst er i øvrigt ikke taget lige efter træningen i dag;-)

Nå, men jeg fik lyst til at dele programmet med jer i dag, fordi det er så nemt at gå til og de to workouts kan laves megahurtigt. Opvarmningen i dag var inspireret af plyometri, og det fik jeg da helt lyst til at gøre mere i. Det er meget cool, synes jeg. Herefter fulgte 6 minutter on the minute med handstand og boxjumps, inden vi nåede til de to 21-15-9 workouts:

21-15-9

Dumbell snatch 
Knees to elbows 

Denne workout nåede jeg igennem på 3:20 minutter, hvilket var væsenligt hurtigere, end jeg lige havde forventet.
Den kan i princippet også gennemføres derhjemme, hvis man har en kettlebell/håndvægt og noget at hænge fra. Ellers kan man udskifte ‘knees to elbows’ med sit ups. 

21-15-9

Pull ups
Box jump overs

Den her var hårdere og tog mig 5:14 minutter at komme igennem. Det tager vildt meget tempo ud at skulle henover kassen mellem hvert box jump, men den var væsentligt federe end den første, synes jeg.

21-15-9 betyder, at man først tager 21 gentagelser af begge øvelser, herefter 15 af hver og til sidst 9 gentagelser af hver øvelse. Jeg var glad for, at jeg havde medbragt mine fantastiske Nike Metcon-sko til træning i dag, fordi de er så stabile, hårde i bunden og ikke mindst lette (modsat mine VL-sko!) og derfor perfekte til en workout som ovenstående. Man kan i øvrigt få dem til den bedste pris lige her.

Vi havde også lige tid til en 6 minutters on the minute-finisher til coren, som så således ud:

1. minut: 3 x 10 sekunder á 2 sit ups + hollow hold
2. minut: 30 sekunder á 2 situps + hollow til arch hold

Gentag 3 gange

p1040473

Jeg håber, I har haft en dejlig lørdag og en dejlig træning X

signatur

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Tildel dig selv en stemme