Kjolen, jeg havde på til bryllup

Påsketur til Falkenberg Strandbad i Sverige

Årets anden tur gik til Sverige. Jeg har aldrig rigtigt rejst rundt i Skandinavien, måske fordi det er så tilgængeligt? Jeg gad godt op i bjergene hos vores norske og svenske naboer, og jeg fik da også luftet tanken til Kokken omkring en roadtrip i Norden i fremtiden. Bjerge og fjelde blev det ikke til i denne omgang, men i stedet for blev der gået all in på forkælelse og kærlighed og kærestetid. Jeg er dybt taknemmelig for, at jeg har fundet en mand, som har så stor lyst til at rejse med mig. Vores Google Docs omkring vores forestående tur til USA til sommer udvikler sig hele tiden, og jeg har begyndt nedtællingen. 12 uger til vi flyver mod Los Angeles. Endda på vores årsdag som kærester. Det kalder virkelig på et #blessed, siger jeg bare.

Nå, men da vi gik på påskeferie for en uge siden, satte vi kursen mod hovedstaden. Her brugte vi en dag på… well, primært at spise! Vi fik den skønneste champagnebrunch på Restaurant SULT og om aftenen hookede vi op med Nina og tog på FOOD CLUB; Madklubbens nye koncept. Det var en fantastisk buffet, og ikke bare en standard-nedern-der-er-ikke-noget-jeg-rigtigt-gider-at-have-buffet, men en masse lækker kød, fisk og tilbehør! Derudover vin, øl og vand ad libitum. Win. Der brugte vi hele aftenen, inden vi småsnaldrede begav os ud i den sibiriske kulde hjemad. Dagen efter satte vi så kursen mod Falkenberg i Sverige.

koebenhavn_malmoe_trinetheodora

Falkenberg ligger cirka to timers kørsel nord for Malmø og er en hyggelig lille by. Ud til vandet ligger så Falkenberg Strandbad, som er et luksuriøst spahotel. Indretningen var simpelthen så tiltalende, og værelset var pænt og lyst. Der er et hav af billeder nedenfor. Vi fik hurtigt skiftet til morgenkåbe og tøfler og satte så i rask trav mod spaområdet.

I spaområdet er der et par indendørs pools, skønne relaxationsenge og god udsigt, mens der udendørs ligeledes er et par dejligt varme pools. Særligt de udendørs pool var skønne, når der var så pissekoldt i luften. Vi slappede af i allerhøjeste grad og snuppede også et par brætspil af den rustikke slags undervejs. Det hele ser lækkert og indbydende ud, og selvom der var rigtig mange mennesker føltes det ikke crowded. Vi savnede dog begge to “den anden halvdel” af spaoplevelsen med dampbade, isbade, boblende spas, beroligende lys og den alt slags, hvor man ligesom bliver ført på en form for sanserejse og mere eller mindre har noget at give sig til – i spaforstand, altså. Det undrede os meget, at det ikke var at finde, når nu hotellet markedsfører sig selv som Europas mest luksuriøse spa.

falkenberg_trinetheodora_1 falkenberg_trinetheodora_2

Efter et døgn i Falkenberg, trillede vi igen tilbage mod den danske grænsen. På vejen dertil, gjorde vi holdt i Malmø, hvor jeg skulle i Lagerhaus og Kokken tvang jeg i Zara Men. Førstnævnte har en masse af de der ting, man ikke har behov for, før man ser dem – og den slags butikker eeelsker jeg. I Zara shoppede vi t-shirts til Kokken, som jo er utroligt høj og bredskuldret, hvorfor han sjældent kan passe tøjet i butikkerne. Zara laver dog nogle gode basic shirts, som både er brede, smalle og lange nok, til en pris, der ikke vælter budgettet.

Tilbage over Øresund det gik, og da vejret på denne tredje dag i allerhøjeste grad var med os, gik vi en tur på Christiania og fik en vaffel hos Munchies, inden vi atter måtte vende hjem til det jyske og påsketamtam hos min mor.