My New York Journal #1

My New York Journal #2

Læs del 1 her.

Dagen i dag startede lige så tidligt som i går, vi skulle nemlig være ude ved Frihedsgudinden kl 10 am. Vi havde hjemmefra købt billetter til at komme hele vejen op i hendes krone, hvor færgebilletten ligeledes var inkluderet. På grund af forsinkelser i undergrunden nåede vi så ikke lige den første færge, men det var heldigvis ikke et problem og vi stod blot på den næste. På turen ud mod Liberty Island fik vi vores første billede af New Yorks berømte skyline, og vi var i dag endnu heldigere med vejret, for det var både skyfrit og vindstille, så det føltes knapt så koldt! Og så bliver billeder bare dét bedre i solskin, hvilket også betyder meget.

Da vi ankommer ud til Liberty Island får vi udleveret vores “audio guides” og sætter kursen mod gudinden. Vi tager elevatoren halvvejs op, hvorefter vi går via den smalleste trappe og stejleste trappe, der bare går rundt og rundt, for at komme op i selve kronen. Der var virkelig lidt plads, men hold da op en speciel oplevelse! Der var heldigvis meget få deroppe ad gangen, så man kunne komme til at kigge ud af de små vinduer. Det var svært at tage billeder derfra på grunden af formen og størrelsen på vinduerne, men det var simpelthen fedt at prøve! Vi kunne bagefter gå ned på plateauen og tage en masse billeder af selve Frihedsgudinden og skylinen. Jeg har desuden opdaget, at jeg er lidt af en trendsætter, når det kommer til at finde på gode billeder; jeg tog det sejeste billede af min mor, hvor hun står foran gudinden og hun helt mægtigt står bagved – og hvor det ligner, at der ikke er andre end min mor der! Når jeg så vil ha’ taget samme billede, så har folk omkring pludselig fået øje på mine fremragende foto-skills og gør det samme – hvilket betyder, at jeg ikke kunne få samme seje billede… Omg… Det skete også på natturen i bussen fx… Ey altså, haha!

Vi fortsatte videre med færgen til Ellis Island, hvor vi tog en tur på museet. Det var spændende at høre om, hvordan migrationen er foregået gennem øen, men hele museet orkede vi ikke. Vi hoppede igen på færgen tilbage til Manhatten, hvor vi gik en tur på Indian Museum, der rummede en flot udstilling fra The Native Americans’ kultur. Efterfølgende spadserede vi igennem Wall Street-området og fik os en burger, inden vi smuttede tilbage til 34th St og jeg shoppede to par lækre Nike sneaks. Nu får vi også en hurtig slapper inden vi skal i Madison Square Garden og se New York Knicks vs Utah Jazz 😉 Jeg har t-shirt og et par nye Air Force klar til kamp!

image image image image image image image