Lynhurtige sko til al slags træning

Kosttilskud ★ Her er min top 3 +1

Annonce

kosttilskud-bodylab-trinetheodora-workoutshop-garminBCAA lige her // Preworkout lige her // Whey 100 proteinpulver lige her // Koffeinpiller lige her

I perioder tager jeg relativt mange kosttilskud og i andre knap så mange. Der er dog fire kosttilskud, som jeg altid har i skabene, og som jeg regelmæssigt benytter i min træning. Har man brug for dem? Tja, ikke nødvendigvis, men jeg kan tydeligt mærke forskel på, om jeg kontinuerligt tager kosttilskud eller ej. Se et eksempel på en udførlig kosttilskudsplan her. Jeg vil lige forklare lidt om, hvorfor jeg tager dem, og hvad de gør godt for 🙂

Proteinpulver – Protein er kroppens byggesten og da du nedbryder muskler under træning skal de have noget at arbejde med for at bygge sig selv op igen. Det er det nok det kosttiskud, som kan bruges til allermest. Jeg drikker ofte et scoop med vand efter træning, og ellers bruger jeg det rigtig meget til bagning. Fx til proteinpandekager eller proteinkager 🙂

BCAA – Er forgrenede aminosyrer, altså proteins byggesten. Muligvis det mest anvendte kosttilskud blandt sportsudøvere. Jeg har et scoop i min shaker under træning og har i perioder anvendt det i pilleform forud for løb for at bevare muskelmasse. Det er pt mit favorittilskud og smager dejligt med ananassmag (1 bøtte = cirka 60 serveringer) 🙂

Preworkout – Preworkout indeholder en potent kombination af BCAA, beta alanin, L-arginin, citrullin, koffein samt L-tyrosin, som giver dig et “kick” forud for træning pga. stor koncentration af koffein. Indtag 1 scoop cirka 30 minutter før træning, hvis du føler dig uoplagt. Er du ikke vant til at anvende tilskuddet, så vil du mærke det prikker i ansigtet og måske i kroppen, det er bare pga. beta alaninen, og det er ikke farligt 🙂 Jeg anvender det på dage, hvor jeg ikke rigtig magter mit liv 😛

Koffeinpiller – Små kapsler af koncentreret koffein, som med fordel kan indtages for at kvikke op. De skærper ligeledes fokus, og jeg har fx taget dem inden eksamen med god virkning. Tag 1-3 koffeinpiller en time før træning/anden aktivitet, som kræver, du er skarp. Husk på koffein har en halveringstid på 8 timer, så er du ikke vant til at indtage koffein eller ikke kan sove, hvis du får for meget, så lad være med at tage det efter kl 15 🙂

IMG_9257Den skønneste basistop fra Adidas til kun 189 kr lige her 🙂

Hvilke erfaringer har I med kosttilskud – og hvad er jeres favorit?

★★★

Follow on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Lynhurtige sko til al slags træning