Skal jeg virkelig spille spillet?

En uge i træning #3

Denne tredje uge i januar har budt på lidt mindre træning end de foregående uger, hvilket har været godt til min krop. Jeg vil lige dele en af træningerne med jer i dag, fordi den simpelthen var så sindssygt hård (og god!), og er den perfekte form for kort, intensiv træning. Træningen er lavet til teams af 2, men kan også godt gennemføres selv, omend den så bliver en del hårdere og højest sandsynligt ikke kan gennemføres på de 25 minutter, der er stillet til rådighed. En træningsmakker må derfor inviteres med, hvilket jeg i øvrigt kun kan anbefale. Mange af de WOD’s jeg gennemfører, havde jeg slet ikke kunne klare med samme intensitet, som jeg gør, når jeg har en jævnbyrdig, udfordrende makker med mig.

Ugens træning var som følger:

Mandag – Vægtløftning med fokus på clean. Det blev endda til en PR på 70 kg, hvilket var målet for januar måned!
Tirsdag – Vægtløftning, tekniktræning
Onsdag – Hviledag
Torsdag – Hviledag
Fredag – WOD – Dødløft og en workout for time: 5 runder á 30 x Kettlebell swings og 20 x ab mat sit ups samt en finisher on the minute med burpees og jumping squats
Lørdag – Hviledag
Søndag – TeamWOD:

I hold á to – skiftes hvert minut i 25 minutter

A) Kompleks: 3 dødløft, 2 hang power cleans, 1 shoulder to overhead

B) 100 DB snatch
100 DU / 300 SU
100 DB squats
100 wall balls
100 burpees

Der skiftes hele tiden mellem A og B-øvelserne i makkerparret. Når man kører B-øvelsen fortsætter man, hvor makkeren slap i minuttet før.


trinetheoodra-workoutshop-reebok-crossfitMin træning går rigtig godt i disse dage, jeg er fortsat motiveret og får virkelig kørt mig selv over, hver gang jeg er afsted. Lige for tiden er outfittet på billederne ovenfor mit klare favoritlook til træning. Tightsene er fra Reebok, og de sidder simpelthen fuldstændig fantastisk. De er hundred procent squat proof, og så er taljen så høj, at de bliver siddende uanset, hvad man foretager sig. Find dem lige her.
Jeg træner i t-shirt 9/10 gange, og denne sag fra Hummel er virkelig lækker, fordi den er en smule løs i fittet, men er samtidig så kort, at man får fremhævet ens talje (og ikke mindst bagparti). Kæmpefan. Den fås til kun en skilling lige her.
Sidst vil jeg fremhæve, hvad jeg mener, er det bedste fodtøj. Jeg har altid VL-sko på, når jeg træner vægtløftning eller varianter af squat, men når jeg laver workouts har jeg Nikes Metcon-sko på. Den er superlet, men har en hård bund og god stabilitet, hvilket gør den velegnet til al slags træning. Det er specielt en fordel til crossfit, hvor træningerne varierer så utroligt meget. Få dem lige her.

Rigtig god træning!

signatur

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Skal jeg virkelig spille spillet?