En uge i træning #1 Crossfit & vægtløftning

En uge i træning #2

trinetheodora-traening-workoutshopVerdens fineste træningstop HER (ok, måske ikke “verdens”, men jeg er nede med den) – aff. link

Jeg har haft endnu en god uge på træningsfronten. Januar er god ved mig på den front. Jeg har godt kunne mærke, at min krop har skulle tilpasse sig efter, at jeg ved årsskiftet har lagt endnu mere fokus på vægtløftningen. Mine kraveben er gule og blå, og det samme er området omkring hofterne og den øvre den af mine lår, fordi vægtstangen rammer disse områder så mange gange i løbet af bare en enkelt træning. Jeg har fortsat problemer med skulderen, og jeg kan derfor ikke lave det traditionelle jerk – altså fra front rack – simpelthen, fordi det gør ondt. Det er jeg ærgerlig over, fordi det begrænser mig i forhold til, hvor langt jeg kan vælge at tage vægtløftningen. Jeg kan dog stadig træne jerk, blot fra nakken, og det har jeg valgt at glæde mig over. Forhåbenligt er det en god investering, når jeg engang får styr på skulderen. Måske det er på tide at se en specialist….

Nå, men ugens træning har set således ud:

Mandag: Vægtløftning med fokus på hang clean og hang snatch
Tirsdag: Vægtløftning med fokus på en masse tekniske deltaljer og justeringer i clean
Onsdag: Hviledag
Torsdag: Vægtløftning med fokus på snatch
Fredag: Front squat og jerk fra nakken (endda med en pr i begge løft)
Lørdag: Hviledag
Søndag: WOD, “The Trooper” – AMRAP 15 min: 21 DB snatch, 21 burpees, 21 pulls ups, 21 DB squats

trinetheodora-traening-vaegtloeftning-workoutshopReebok Strappy tank HER // Nike Legendary tights HER (aff. links)

I ugen der kommer er der igen vægtløftning på programmet, og så bliver jeg nok nødt til at begynde at træne styrken i mit front squat… Rigtig god træning!

signatur

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

En uge i træning #1 Crossfit & vægtløftning