Fra madfanatisk til sundhedsrealistisk

At komme afsted til træning

IMG_4652Én ting er at have intentionen om at komme afsted til træning – noget andet er rent faktisk at komme afsted. For det første er det en god idé at sætte sig nogle realistiske mål for hvor mange gange, man gerne vil komme afsted til træning, så man har størst muligt sandsynlighed for succes! Her kommer 3 råd fra mig, som er råd jeg selv følger for at komme afsted til træning hver dag.

Jeg er ikke ligefrem et A-menneske, men træner for det mest om morgenen/formiddagen. Dette gør jeg fordi – og her er mit råd #1 til at få lettet røven – at jeg melder mig på hold i Fitness World, der ligger tidligt nok til, så min alarm først ringer efter tidsfristen for afmelding er overskredet.
I Fitness World er det sådan, at man senest kan melde sig af et hold 2 timer før starttidspunktet. Det vil sige, at når jeg har meldt mig på et hold eksempelvis kl 9.30, så skal jeg have meldt mig af senest  kl. 7.30. Jeg står altså ikke op over 2 timer før jeg skal noget, når det er så tidligt på dagen. Derfor er tricket at sætte vækkeuret til eksempelvis kl 8 – så er tidsfristen overskredet, når du vågner og så er man nødt til at stå op og komme af sted!
Konsekvensen ved ikke at fremmøde holdet i tide er kontant afregning; det koster penge at blive væk. Og personligt er jeg på SU, så jeg svømmer ikke ligefrem i penge – derfor kommer jeg også af sted 😉

IMG_4458

Men hvad så, når man er i skole eller på arbejde fra morgenstunden – eller man føler man får mest ud af at træne om eftermiddagen eller om aftenen? Ja, disse dage har jeg også! Råd #2 er at alliere sig med en træningspartner! En ven, veninde, kæreste, mor eller en helt anden. Find en, der går ligeså meget op i træningen, som dig selv – eller find en, der motiverer dig til at komme afsted og som man ikke har lyst til at baile. Find en træningspartner, hvor det ikke er en mulighed at blive enige om at droppe træningen. Find en, der formår at presse dig, prøve nye hold, løfte tungere vægte eller give fartknappen på løbebåndene et par ekstra tryk.

Min pointe med at alliere sig med en træningspartner, er, at man ved, der er en, der venter på dig. Man har en aftale! Og man overholder selvfølgelig sine aftaler. Det gør man, især fordi det ville være træls at være den, der står klar nede i centeret og får en “dårlig-undskyldning-sms” 🙂

Mit råd #3 er, at det generelt kan være en god idé at lægge ens træning i forlængelse af ens arbejdsdag/skoledag, så man ikke kommer forbi sofaen inden træning. Det er jo altid liiige lidt lækkert at sidde på sofaen efter en lang dag – faktisk ofte så lækkert, at man kan glemme hvor endnu mere lækkert, det er, at have svedt igennem nede i træningscenteret.

Skærmbillede 2013-10-19 kl. 13.21.53

Her er min foreløbige holdbooking for næste uge (tryk på billedet for stor udgave), jeg laver altid et udgangspunkt, som jeg så retter til fra dag til dag. Holdtræningen supplerer jeg med styrketræning (frivægt) og små løbeture i Risskov.

Der er dog allerede en rettelse til mandag, hvor jeg i stedet for løb på hold løber med Tine, når hun løber for Knæk Cancer.
Kom endelig og løb med! I kan finde begivenheden på Facebook lige her 🙂

God træning!

/Trine Theodora

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Fra madfanatisk til sundhedsrealistisk