Gennemsigtige tights

Anbefaling ★ Garmin Forerunner 235

Annonce

trinetheodora-garmin-forerunner-235-workoutshop-4
Jeg elsker simpelthen mit smukke ur fra Garmin! Siden jeg fik det, så har det stort set ikke være af mit håndled. Jeg bruger det både til dagligt og i min træning, fordi det fungerer nemlig supergodt til begge dele. Ved første øjekast ligner det blot et GPS-løbeur, hvilket det selvfølgelig også er, men det kan meget mere end det. Jeg har før haft en anden model af Garmin Forerunner, som jeg udelukkende kunne bruge til træning, men det her lækre Forerunner 235 kan ligeledes benyttes som aktivitetstracker. Desuden slipper man for det irriterende pulsbælte, da der er optisk pulsmåling i uret, så den måler pulsen i håndleddet 🙂

trinetheodora-garmin-forerunner-235-workoutshop-3Når man sætter uret op, så indtaster man forskellige data og kobler uret op med Garmin Connect app’en på sin telefon. Så tracker uret dine skridt og kalorieforbrænding i løbet af dagen, ligesom man hele tiden kan holde øje med sin puls. Uret viser pulsdata for de seneste 4 timer hele tiden. Når man har brugt uret noget tid, så vil det ligeledes ha’ fundet ud af, hvor mange skridt man gennemsnitligt tager, og så angiver den et dagligt mål. Det skifter altså fra dag til dag afhængig af, hvor aktiv man er. Det betyder også, at målet er mere realistisk og ikke blot de almindelige 10000 skridt. trinetheodora-garmin-forerunner-235-workoutshoptrinetheodora-garmin-forerunner-235-workoutshop-1Som alle andre Garmin Forerunner kan uret tracke løb udendørs. Det kan ligeledes tracke cykling og så kan uret tracke løb indendørs (løbebånd). Uret kan sættes til ved al anden aktivitet også, men det giver selvfølgelig nogle lidt andre målinger. Efter endt løbetur viser uret distance løbet, tid, pace, kalorier, gennemsnitlig puls, maxpuls, pulszone og kadence. Det betyder også, at der er mange parametre, som man kan udfordre sig selv på og se udvikling ved – og ikke kun ens tid og hastighed.

trinetheodora-garmin-forerunner-235-workoutshop-2Jeg tracker engang imellem WOD’erne, fordi det kan være sjovt at se, hvor presset man i virkeligheden er. Ovenfor har jeg tracket i 30 minutter. Man kan se, at jeg gennemsnitligt ligger i pulszone 3 med en gennemsnitlig puls på 155, mens maxpulsen topper på 190. Det er slet ikke så dårligt, men jeg kunne godt presse mig selv endnu mere. Gennemsnitsfarten er ikke så relevant for crossfit, fordi jeg løber jo ingen steder under en WOD 😉 Uret fortæller mig ligeledes, at jeg har forbrændt 373 kalorier på bare en halv time; lidt effektivt er det der crossfit alligevel!

Alt i alt synes jeg, at det er et SKØNT ur, og jeg er simpelthen så glad for det. Jeg bruger det som sagt både til hverdag og til træning 🙂 Vejledende pris på Garmin Forerunner 235 er 2899 kr, men lige nu kan det fås til 1999 kr lige her. Det er alligevel en besparelse hele 32%.

★★★

Follow on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

   

4 KOMMENTARER

  • Cecilie

    hej Trine,
    Kan man også læse beskeder fra telefonen og se at der kommer et opkald? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • J

    Hej Trine. Ved du om uret kan anvendes til spinning også? 🙂 Mvh.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tina

    Hej

    Hvad er din erfaring med Garmin’s beregning af Vo2max og estimeret race pace (konkurrencetider) 5, 10, 1/2 Marthon og helt Marathon? :).

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • TRINETHEODORA

      Hej Tina, det har jeg ikke ret stor erfaring med (har kun løbet et enkelt halvmarathon). På mine kortere ture virker beregningen dog til at passe meget godt 🙂 Men det er svært for mig at sige ret meget om.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Gennemsigtige tights